Vaimse tervendamise
kunst
Kirjastus Suur
Puu
Sisukord
Harjutuste loetelu / 5
Illustratsioonide loetelu / 11
Sissejuhatus. Mida sa saad teada / 13
1. osa. Sissejuhatus vaimsesse tervendamisse ja analüüsi
1. peatükk. Tervendav
energia ja teadvus / 23
2. peatükk. Tervendamisoskuste
arendamine / 33
3. peatükk. Kaugnägemine
ja hinnangu andmine / 40
2. osa. Enesetervendamine, kaugtervendamine
ja käte pealepanemine
4. peatükk. Praanaga
tervendamine / 51
5. peatükk. Aura
tervendamine / 62
6. peatükk. Täpsem
aura tervendamine / 74
7. peatükk. Tšakraravi /
82
8. peatükk. Täpsem
tšakraravi / 92
9. peatükk. Mentaalne
tervendamine / 100
10. peatükk. Käte
pealepanemine / 116
11. peatükk. Küsimused
ja vastused tervendamise kohta / 130
3. osa. Hinge ja vaimu tervendamine
12. peatükk. Karmamustrite
tervendamine / 139
13. peatükk. Hinge
taastamine / 154
14. peatükk. Vaimu
tervendamine / 163
4. osa. Heaolu taastamine
15. peatükk. Heaolu
eeltingimused / 177
16. peatükk. Heaolu
kolm aspekti / 192
Kokkuvõte. Heaolu iga päev / 199
Sõnastik / 203
Bibliograafia / 217
Harjutuste loetelu
1. peatükk
Hara-hingamine / 27
Standardmeetod / 29
Praana
ühendamise mudra / 31
Jõukeskuste ühendamine ja tasakaalustamine / 32
2. peatükk
Täiustatud kavatsuse meditatsioon / 35
Kujuteldav ekraan / 36
Praana mudra / 37
Orgasmilise
õndsuse mudra / 38
3. peatükk
Kaugnägemine / 42
Kaughindamine /
44
4. peatükk
Joogahingamine / 53
Liigeste painduvus / 55
Enesetervendamine praanasidemega
/ 57
Kaugtervendamine praanasidemega / 59
5. peatükk
Eeterliku aura silitamine / 66
Aura nägemine / 68
Oma aura vaatamine / 70
Teise inimese aura vaatamine / 71
Eeterliku aura täitmine praanaga
/ 72
6. peatükk
Pilgu tugevdamine / 74
Aura tervendamine silmitsedes / 75
Yin yu ja yang yu
meditatsioon / 79
Aura tervendamine kätega / 80
Täielik aura tervendamine / 80
7. peatükk
Keharuumis paiknevate tšakrate
tajumine / 87
Tšakra
elavdamine / 88
Keskendumine tšakraväljale / 89
Tšakrate
tasakaalustamine / 89
8. peatükk
Tšakravälja
täitmine praanaga / 92
Tšakrate
puhastamine / 93
Tšakrate
puhastamine partneriga / 94
Täpsem tšakraravi / 95
Tšakraravi
värvidega / 98
9. peatükk
Mentaalne enesetervendamine praanapintsliga
/ 102
Teise inimese mentaalne tervendamine praanakarbiga
/ 103
Kõhupiirkonda toetav mudra
/ 105
Läbipõlemise ravimine / 107
Jõustamise mudra / 110
Depressiooni ravimine / 111
Hüperaktiivsuse ravimine / 112
Neerukivide ravimine / 113
Haavandilise koliidi ravimine / 114
10. peatükk
Vibratsiooniseisundi saavutamine / 119
Empaatia suurendamine resonantsiga / 122
Empaatiline enesetervendamine / 122
Teise inimese tervendamine empaatiaga / 123
Oma suhte tervendamine tervendamise allikani / 124
Enesetervendamine empaatia ja vibratsiooniga / 126
Tervendamine empaatia, vibratsiooni ja silitamisega / 127
12. peatükk
Karmakoorma skaneerimine / 144
Karmakoorma vabastamine / 144
Intrusioonide vabastamine
/ 148
Killustatuse tervendamine / 150
Tšakrate
aktiveerimine keharuumis ja selle kohal / 152
13. peatükk
Polaarse välja tervendamine / 157
Trišira meditatsioon / 161
Trišira mudra / 161
14. peatükk
Iseloomu tervendamine (distsipliin, julgus,
kindlameelsus, kannatlikkus, pikameelsus, kahju
mittetekitamine) / 165
Sisemise rahu mudra /
168
Kiirgava vaimu meditatsioon / 171
Vaimse vabaduse mudra /
172
15. peatükk
Jah-mudra / 179
Ei-mudra / 180
Tee kindlaks, mis resoneerib / 182
Vastastikuse praanavälja
loomine / 184
Üleminek transtsendentse suhte juurde oma elukaaslasega /
185
16. peatükk
Hommikupäikese meditatsioon / 192
Meresoolavann jalgadele / 193
Kümneminutiline refleksoloogiline
jalamassaaž / 194
Enese aktsepteerimise mudra
/ 195
Prakriti välja meditatsioon / 197
Illustratsioonide
loetelu
Energia ja teadvuse peenväli / 25
Kolm vaadet praana ühendamise mudra’le / 31
Praana mudra / 37, 108, 110
Orgasmilise
õndsuse mudra / 39, 104, 107, 145, 149, 151,
158, 171, 185
Joogahingamine / 54
Eeterliku aura silitamine / 67
Aura nägemine / 71
Väiksemad energiakeskused kätes / 77
Tšakravärav /
83
Tšakrad
keharuumis / 85
Tervendavate kiirte projitseerimine / 96
Kõhupiirkonda toetav mudra
/ 106
Jõustamise mudra / 109,
111
Kliendi välja silitamine: ringide tegemine käega / 125
Kliendi välja silitamine: silitamine ja polariseerimine /
126
Aatman ja
seitse polaarset välja / 155
Trišira meridiaanid / 159
Trišira mudra / 162
Kannatlikkuse mudra /
167
Sisemise rahu mudra /
169
Kolm südant / 170
Vaimse vabaduse mudra /
172
Jah-mudra / 180
Ei-mudra / 181
Päikesepõimiku akupunktuuripunktid
jalgadel / 194
Enese aktsepteerimise mudra
/ 196
Selle raamatu materjal ei ole mõeldud asendama
professionaalset meditsiinilist või psühholoogilist nõustamist. Ravi osas soovitatakse
lugejatel konsulteerida oma arstiga. Kirjastaja ja autor ei võta vastutust
võimalike vigastuste eest, mida lugeja võib saada raamatus esitatu kasutamisel,
ja soovitavad lähtuda tervest mõistusest, kaaludes teoses kirjeldatud
praktikate sooritamist.
Sissejuhatus
Mida sa saad teada
Minu töö gruppide ja üksikute
klientidega on mulle õpetanud, et enamik inimesi soovib kergesti järgitavat
raamatut, mis annab neile kõik, mida on vaja enda ja teiste tervendamiseks.
Raamatut “Vaimse tervendamise kunst” on täiendatud, et see vastaks
nendele nõudmistele ja enamgi. Sul ei pea olema kogemusi töös energiaga või
tervendamisel, et saada sellest kasu. See on suurepärane raamat kõigile, kes on
valmis võtma kasutusele külluslikku tervendavat energiat ja teadvust oma keha,
hinge ja vaimu taastamiseks ning suurepärase tervise saavutamiseks.
Ma kirjutasin raamatu “Vaimse tervendamise kunst” esimese
väljaande üle kolmekümne aasta tagasi ja see on aidanud inimestel enam kui
kahekümne viies riigis ohutult ja tõhusalt tegelda tervendamisega. Ometi on
selle ajaga palju muutunud. Seepärast olen algset raamatut täiendanud, nii et
see käsitleb enamat kui füüsiliste haiguste ravimist. Täiendatud väljaandes on
peatükid energeetiliste traumade tervendamisest, samuti peatükid, mis on
pühendatud suhete tervendamisele ja heaolu säilitamisele aina keerulisemas ja
stressirohkemas maailmas. Samuti kohendasin ja lihtsustasin paljusid algseid
tervendamistehnikaid, et teha need lihtsamini kasutatavaks inimestele, kes
püüavad tervendada ennast, oma suhteid ja oma kliente.
Raamatu “Vaimse tervendamise kunst” täiendatud
väljaanne on jagatud neljaks osaks. Esimeses osas saad teada, kuidas kasutada
tervendavat energiat ja teadvust, et aidata abivajajaid. Sa õpid keskenduma
jõukeskusele oma füüsilises kehas ja peenväljas. Sa võib-olla ei teadvusta
seda, kuid igal inimolendil on peenväli, mis on füüsilise kehaga läbi põimunud.
See väli ̶ ning energia ja teadvus, mis kiirguvad läbi
selle ̶ mängib olulist rolli tervise säilitamisel ja
haiguste ravimisel.
Peale oma jõukeskuste avastamise õpid sa nägema ja tajuma
oma auravälja. Sa kasutad ka kaugnägemist ja aura hindamist, et hinnata haigusseisundit
ja/või karmamustrit, mida tahad tervendada.
Teises osas õpid praana ja aura
tervendamise ning tšakraravi tehnikaid. Sa õpid,
kuidas aktiveerida tšakraid, keskenduda tšakraväljale ja täita oma tšakraväljad
tervendava energiaga. Täpsema tšakraravi juhised
õpetavad ravima füüsilisi vaevusi, mille juured on peenväljas. Järgnevates
peatükkides õpid kasutama tervendamist vibratsiooniga ja empaatilist
tervendamist koos käte pealepanemise tehnikatega, et
ravida igasuguseid füüsilisi haigusi.
Kolmandas osas õpid sa tervendama karmahaavu ja
energeetilisi traumasid, mis võivad häirida inimese hinge ja vaimu normaalset
talitlust. Sa õpid leidma ning vabastama karmakoormat ─ teatud liiki
peenenergiat, mis võib inimese püüda ennastpiiravate
ja -hävitavate mustrite lõksu.
Neljas osa hõlmab harjutusi ja nõuandeid heaolu
suurendamiseks. Tutvustatud on harjutusi, mis suurendavad rahulolu ja taastavad
elujõu, samuti sinu võime jagada ja kogeda naudingut, armastust, lähedust ja
rõõmu.
Vaimse tervendamise tehnikaid õppides saab sinust maailma
tervendamise vahend. Samal ajal rikastavad tervendav energia ja teadvus sinu
elu ning suhteid keha, hinge ja vaimu tasandil.
Tervendamine
Vaimseks
tervendamiseks vajalik energia ja teadvus kiirgab kogu aeg läbi sinu.
Universaalne Teadvus jagab seda külluses kõigile, kes on vastuvõtlikud ja
paluvad seda avatud südamega. Raamatust “Vaimse tervendamise kunst” saad sa
teada, kuidas tunda neid kahte võimsat jõudu ära ning kasutada keha, hinge ja
vaimu tasandil tervendamiseks.
Bhagavad-Gitâst loeme igavese vaimu (Universaalse Teadvuse) kohta: “…
kõikjal asuvad Tema käed ja jalad, kõikjal silmad, pead ja suud, kõikjal
kõrvad. Tema hõlmab maailmas kõike”.
Vaimset tervendamist võib võrrelda
uuenemisprotsessiga, mis toimub pidevalt igas terves inimolendis ja püüab hoida
kõiki tervena. Tervendaja roll on olla kliendile
vahendaja, kui uuenemisprotsess on katkenud ja tervis häiritud. Tervendaja tegutseb vahendajana, et taastada tervis,
harmoonia ja tasakaal nii füüsilises plaanis kui ka energia ja teadvuse
peentasanditel. Ta teeb seda, suunates tervendavat energiat ja/või teadvust
kliendi peenvälja ja füüsilise keha nendesse osadesse, kus seda on kõige rohkem
vaja.
Erinevalt teistest tervendamise
vormidest (allopaatia, homöopaatia, kiropraktika jne) põhineb vaimne tervendamine tervendaja võimel suunata tervendavat energiat ja teadvust
vahetult kliendile ja kliendi võimel kasutada seda enda tervendamiseks. See on
suures osas teadvustamata protsess, mis kasutab kõikides inimestes olemas
olevaid uinunud võimeid. Tänapäeva meditsiin püüab muuta tingimusi inimkehas,
nii et keha võiks ennast tervendada, kuid puudub arusaam, mis on tervendamine
või kust on pärit energia ja teadvus keha, hinge ja vaimu tervendamiseks.
Vaimne tervendaja seevastu saab
aru, et tervendamine on midagi palju enamat kui füüsiliste sümptomite
kõrvaldamine ja füüsilise tervise taastamine; see on tasakaalu ja harmoonia
tagasitoomine. Füüsiline tervis ei saa kunagi olla täielik, kui olend tervikuna
ei ole terve ning harmoonias oma sise- ja
väliskeskkonnaga.
Terviklik tervis
Vaimse
tervendamise eesmärk on suurepärane tervis keha, hinge ja vaimu tasandil. See
eesmärk pole midagi niisugust, milleni jõutakse ja mis seejärel unustatakse;
tervenemine on protsess. Inimene liigub kas säravalt hea tervise või haiguse
suunas. Sellest järeldub, et iga inimene peab võtma endale vastutuse oma
tervise eest. Seepärast ei nähta vaimsel tervendamisel klienti haiguse ohvrina.
Kliendi käitumist, hoiakuid ja elustiili peetakse olulisteks teguriteks haiguse
soodustamisel ja toitmisel. Selle tulemusel nähakse klienti tervendamisel alati
keskse tegelaskujuna ja teda kutsutakse üles olema tervendamisprotsessis
aktiivne, mitte passiivne.
See tähendab ka, et kui tegemist on tervisega, ei ole
enesega rahulolul kunagi kohta, sest inimese seisund ei ole kunagi staatiline.
Nii füüsilises kui ka peenkeskkonnas on negatiivseid mõjusid, mis tõukavad
inimest haiguse suunas, ja ka positiivseid mõjusid, mis tõukavad teda hea
tervise suunas. Tervendaja paneb neid mõjusid tähele
ja neile mõeldes püüab muuta negatiivsust ja asendada see tingimustega, mis
toetavad head tervist. Tervendaja püüab klienti tervendada kõikidel tasanditel, nii
et taastuksid tasakaal ja harmoonia.
Tervendaja
suhtumine haigusesse
Vaimsed tervendajad ravivad
haigust keha, hinge ja vaimu tasandil. Seepärast ei ole üllatav, et vaimsetel tervendajatel on oma ainulaadne suhtumine tervisesse ja
haigusesse. Nad ei näe neid eraldiolevate seisunditena. Nad näevad tervist ja
haigust kui sama asja vastandlikke pooluseid, mis erinevad teineteisest üksnes
astmelt. Vaimsed tervendajad mõistavad, et need, kes
on haiged, on lubanud endal triivida negatiivse pooluse (haiguse) juurde ja
leiavad nüüd, et ilma välise abita on võimatu jõuda vastaspooluse (hea tervise)
juurde.
Kuna vaimsed tervendajad
mõistavad, et tasakaal ja harmoonia on hea tervise olulised aspektid,
tunnistavad nad, et haigusi ei põhjusta üksnes haigusttekitavad
mikroobid. Need olendid ei ole haiguse peamine põhjus. Haigused, mille
põhjuseks mikroobid näivad olevat, on tegelikult sügavamate probleemide
sümptomid, mis saavad alguse inimese peenväljast ─ energia ja teadvuse
väljast, mis on läbi põimunud füüsilise kehaga ja ümbritseb seda keha, hinge ja
vaimu tasandil.
Toit
Erinevad
traditsioonid on kirjeldanud peenvälja ehitust erinevalt. Kirjeldusest
sõltumata võivad tasakaalutus ja disharmoonia pärineda peenvälja mis tahes
osast. Tasakaalutuse ja disharmoonia peamine põhjus on eraldumine
hädavajalikust toitumisallikast, kas siis energia või teadvuse kujul.
Eraldumine on kõige teravam, kui inimene on eraldatud universaalsest teadvusest
─ vaimse toidu allikast.
Universaalne Teadvus otsib lakkamatult ühendust oma
looduga ning võib tagada kõigi üksikolendite tervise ja harmoonia, kui nad
tunnevad ära, et hea tervise säilitamiseks on vaja vaimset toitu. Kuid
tavaliselt seda ei teadvustata ning seetõttu katkeb ühendus kergesti. Kui
ühendus on katkenud, siis on energia ja teadvuse ülekanne piiratud. Kui läbi
peenvälja ja füüsilise keha ei voola piisavalt elujaatavat energiat ja
teadvust, hakkab inimene libisema negatiivse pooluse (haiguse) suunas, sest ta
ei ole võimeline neutraliseerima negatiivsuse välju, mis avalduvad erinevatel
tasanditel, sealhulgas füüsilisel tasandil.
Neli tasandit
Tervendaja maailm pulbitseb elust igal tasandil. Ta näeb
füüsilist tasandit ja peentasandeid ühe suure, keha, hinge ja vaimu ökosüsteemina
─ mida hoiab tasakaalus KÕIKSUS, Universaalne Teadvus.
Erinevad traditsioonid on andnud
neile tasanditele erinevad nimed. Asjade lihtsustamiseks jagan ma universumi
neljaks tasandiks vastavalt lääne
metafüüsilisele traditsioonile. See traditsioon on suures osas tuletatud
muistsest hermetistlikust filosoofiast ning on
vastavuses kristlike, jooga- ja tantristlike
õpetustega.
Kõige kõrgem tasand on transtsendentse teadvuse tasand,
mida nimetatakse vaimseks tasandiks. Seal puutub Universaalne Teadvus
kõigepealt inimolendiga kokku. Vaimsest tasandist allpool on inimlik ehk
piiratud teadvuse tasand. Mõnikord nimetatakse seda mentaalseks tasandiks.
Järgmine on hinge tasand, tundmuste ja tunnete tasand. Viimaks jõuame füüsilise
tasandini, mis on füüsilise elu ja mateeria tasand. Meie, inimesed, ulatume üle
mõõtmete, olles sillaks vaimse ja kõige madalama, füüsilise aine tasandi vahel.
Hermetism
Hermetismi printsiibid on aluseks vaimsele
tervendamisele, samuti harjutustele ja tervendamistehnikatele, mida raamatu
“Vaimse tervendamise kunst” täiendatud väljaanne õpetab sooritama. Hermetism tekkis muistses Egiptuses. Räägitakse, et hermetismi andis inimkonnale Thoth,
Egiptuse tarkusejumal, keda kreeklased kutsusid Hermes
Trismegistoseks. Teda hüüti juba väga varastel aegadel
Meistrite Meistriks. Kui Hermes oli olemas, siis on
ta tõepoolest esoteerilise tarkuse isa. Tema elu
üksikasjad on meie jaoks kaotsi läinud, aga ühe traditsiooni järgi oli ta
Aabrahami kaasaegne. Võib-olla oli ta salapärane Melkisedek,
kellele Aabraham maksis kümnist ja kellega võrreldi Jeesust, kui tema kohta
öeldi “Sina oled igavesti preester Melkisedeki korra
järgi”.
Milline tõde ka poleks, andis Hermes
meile õpetuse, mis tollest ajast peale on avaldanud mõju filosoofiale ja
religioonile. Tema õpetused on tänapäeva õppija jaoks koondatud kokkuvõtlikuks
aksioomide kogumikuks “Kybalion”, millest saame
teada, et kogu filosoofia toetub seitsmele lihtsale põhimõttele ja et
praktiline tervendamine on kõige selgemini mõistetav hermetismi
seisukohast.
Esimene hermetismi
aksioom väidab, et “KÕIKSUS on meel; Universum on mentaalne”. See ei tähenda, et see, mida me näeme materiaalses maailmas, on illusioon,
mida hindud kutsuvad maajaks. Kui hermetist või tervendaja ütleb, et kõik on mentaalne, mõtleb ta, et allikas
─ kõige elava ja elutu kosmiline põhjus ─ on lõpmatu loov meel
(sanskriti keeles om).
Inimesed võivad kogeda lõpmatut meelt, kui see avaldub
nende vaimus, tajudes ja ennast teadvustades Universaalse Teadvuse kaudu, mis
on nende olemuse keskmes.
Teine hermetismi aksioom
väidab, et “nagu üleval, nii ka all; nagu all, nii ka üleval”. Meist kõrgemal
on kaks tasandit ─ kõrgemat mõõdet ─, mis jääksid meie arusaamisest
väljapoole (looriga varjatuks), kui teine hermetistlik
aksioom, vastavuse printsiip, ei oleks universaalselt rakendatav. Kuna
vastavuse printsiip kehtib kõikidel tasanditel kõikidel aegadel, võivad
inimesed hakata mõistma kõrgemaid plaane, uurides madalamaid. Vaimse tervendaja jaoks tähendab see, et samu isiklikke ressursse
ja tehnikaid saab kasutada tervendamiseks keha, hinge ja vaimu tasandil.
Kolmas hermetismi aksioom,
võnkumise põhimõte, väidab, et “miski ei peatu; kõik liigub, kõik võngub”.
Rakendades võnkumise põhimõtet tervendamisel, võime näha,
et ei võngu mitte ainult kõik, mis koosneb energiast ja ainest, vaid et
kõikidel võnkuvatel energiaväljadel ja ainel on iseloomulik võnkesagedus, mis
on nende eriline tunnus. See tähendab, et energiavälju, mis on osa inimese
peenväljast, võivad negatiivselt või positiivselt mõjutada teised väljad, millega
nad on vastastiktoimes füüsilises või peenkeskkonnas. Kui inimese võnkeid
mõjutada negatiivselt, on tagajärjeks haigus.
Tervendamisprotsess on inimese võnkesageduse
korrigeerimise protsess. Me võime seda näitlikustada, mõeldes haigusest kui
värinast või ebakorrapärasest võnkumisest. Kui auto rehvid ei ole
tasakaalustatud, tekib värin, mis mõjutab rooli. Selleks et seda parandada,
peab inimene kontrollima koormuste seadistust ja siis rattad tasakaalustama.
Kui tekib värin, võib see lubamatu võnkumine kahjustada auto teisi süsteeme;
sama võib juhtuda peenväljas. Haigus ühes piirkonnas võib tekitada haiguse
sellega seotud piirkonnas või lähedal asuvas süsteemis. Värin võib samuti alata
ühel tasandil ja kanduda üle kõrval asuvale tasandile. Näiteks võib ebakorrapärane
võnkumine hinge tasandil, kui seda ei kõrvaldata, kahjustada nii mentaalset kui
ka füüsilist plaani.
Neljandat hermetismi aksioomi
nimetatakse polaarsuse põhimõtteks. See
väidab, et kõik on duaalne; kõigel on kaks poolust; kõigel on oma vastand;
sarnane ja erinev on seesama; vastandid on olemuselt identsed, kuid
astmelt erinevad; äärmused kohtuvad; kõik tõed on üksnes pooltõed; kõik
paradoksid on lahendatavad. Sellest põhimõttest võime järeldada, et vaim ja
mateeria on lihtsalt sama asja kaks poolust, ja kõiges, mis jääb nende vahele,
on elemente neist mõlemast ja need erinevad üksnes astmelt (st võngetelt). Kui
vastandid on tõepoolest identsed ja kui vaim ja
mateeria on sama asi (erinedes ainult võnkumise astmelt), siis nad võivad
teineteiseks üle minna ning tervendav energia ja/või teadvus (õndsuse kujul)
võib positiivselt mõjutada kõike füüsilises maailmas, kaasa arvatud füüsiline
keha. Sellest järeldub, et inimene võib kogeda vihkamise muundumist
armastuseks, valu muundumist rõõmuks, haiguse muundumist täiuslikuks terviseks.
Kuna tervendaja mõistab polaarsuse põhimõtet, võib ta
muundada negatiivse energia positiivseks, elujaatavaks energiaks kõikidel
tasanditel.
Viies hermetismi aksioom
väidab, et kõik voolab välja ja sisse; kõigel on oma tõusud ja mõõnad; kõik
tõuseb ja langeb; pöörded vastassuunda avalduvad kõiges; paremale liikumise
mõõduks on vasakule liikumise määr; rütm tasakaalustab.
Tervendaja mõistab rütmi seaduspära ja paneb tähele loomulikke
rütme, mida leiab kõikjal, eriti neid, mis on temas endas. Ta saab teada, et
rütm tasakaalustab, ja nagu ütles suur arst Hippokrates,
vastandid ravivad üksteist.
Pannes tähele iseenda rütme ja oma kliendi rütme, võib tervendaja näha värinat mõnes kindlas rütmis ning kohandada
tervendavat energiat täpselt selliseks võnkumiseks või doosiks, mis
tasakaalustab haiguse või värina, mille ta kliendis avastab.
Kuues hermetismi
aksioom väidab, et igal põhjusel on tagajärg; igal tagajärjel on põhjus; kõik juhtub vastavalt seadusele;
juhus on üksnes tundmatu seaduse tähistaja; on
mitmeid põhjuslikkuse tasandeid, kuid miski ei pääse seadusest. Selle
printsiibi kõige olulisem tunnusjoon tervendamisel on, et midagi ei toimu
juhuslikult ─ iga haiguse põhjus on sündmusteahelas,
milles haige inimene osales, isegi kui see osalus oli suures osas
teadvustamata. Lõppkokkuvõttes on inimene vastutav ja tagajärg on, et ta maksab
oma minevikutegude eest haiguse ja valuga olevikus.
Seda põhjuse ja tagajärje seadust nimetatakse karmaks. Kirjas galaatlastele ütleb apostel Paulus meile: “Jumal ei lase
ennast pilgata, sest mida inimene iganes külvab, seda ta ka lõikab.”
Seitsmes hermetismi aksioom on
soo põhimõte. See väidab, et kõigel on sugu; kõigel on oma mehelik ja naiselik
alge; sugu avaldub kõigil tasanditel. Tuleb saada aru, et sugu tähendab palju
enamat kui sugupoolt ─ erinevusi mehe ja naise vahel, mis on füüsilisel
tasandil meie jaoks üsna selged. Mentaalsel tasandil on mehelik printsiip
avaldunud objektiivse meele, teadvuse, aktiivse meelena. Naiselik aspekt vastab
subjektiivsele, alateadlikule, passiivsele meelele. Tundmuste tasandil avaldub
mehelik printsiip enesekindluse, viha ja kõigi ekstravertsete emotsioonidena.
Naiselik printsiip avaldub vastuvõtlikkuse, kaitsmise ja kõigi introvertsete
emotsioonidena. See duaalsus on omane kõigile elusolenditele, sealhulgas
inimesele. Inimestena on meis meheliku enesekindluse osa ja naiseliku
vastuvõtlikkuse osa. Tervendaja töö on see duaalne
loomus kõigepealt iseendas ja seejärel oma kliendis tervikuks liita; viia kõik,
kellega ta töötab, harmooniasse ja tasakaalu.
1. OSA
Sissejuhatus vaimsesse
tervendamisse ja analüüsi
1.
peatükk
Tervendav energia ja teadvus
Tervendav
energia ja teadvus on nii võimsad, et tõkestamatult
läbi sinu kiirates võivad need paisata sind transiseisundisse. Selles seisundis
haigus kaob ja sa võid saada osa õnnetundest, armastusest, lähedusest ja
rõõmust, mida elav Universum lakkamatult kogeb.
Teadvust,
millest ma räägin, nimetatakse õndsuseks. Energial, millest ma räägin, on hulk
nimesid ja see on au sees paljudes ühiskondades. Taoistid Hiinas nimetavad seda
chi või qi.
Indias on selle vasteks praana ja šakti. Pole tähtis, mis nime see kannab ─
sellel erilisel energial, nagu õndsuselgi, on ainult universaalsed omadused,
mis tähendab, et seda võib kasutada füüsilise haiguse, energeetiliste traumade
ja karmamustrite tervendamiseks, mis on tõkestanud sulle ligipääsu jõu, loovuse
ja sära juurde, mis on sinu sünniõigus.
Selle energia universaalsed omadused hõlmavad elujõudu,
loovust ja võimet tervendada, samuti õnnetunnet, armastust, lähedust, rõõmu ja
häid iseloomujooni ─ mida on aastatuhandeid tundnud kõikide kultuuride tervendajad. Teadmine, et sa oled nende universaalsete
omaduste väljendus, annab sulle alati jõudu saada tervendajaks.
Energia ja teadvuse peenväli
Vaimsel
tervendamisel töötad sa peamiselt nende ressurssidega, mis on uinuvas olekus
sinu energia ja teadvuse peenväljas. Neile, kes on vaimse tervendamise alal
algajad, võib see tunduda kummaline, kuid vaimsed meistrid ja tervendajad on aastatuhandeid teadnud, et inimesed on mõõtmetevahelised olendid, kes eksisteerivad, suhtlevad ja
tegutsevad nii füüsilises maailmas kui ka energia ja teadvuse peenmaailmas.
Praktikas tähendab see, et sul on nii füüsiline keha kui ka teadvuse ja praana (mittefüüsilise energia) peenväli, mis on sinu
füüsilise kehaga läbi põimunud. Selles tähelepanuväärses teadvuse ja energia
väljas, mida mina nimetan peenväljaks, on mittefüüsilised väljendusvahendid.
Need väljendusvahendid koordineerivad oma tegevust sinu füüsilise kehaga, nii
et sa saad end vabalt väljendada ja täielikult osaleda nii füüsilises kui ka
mittefüüsilises Universumis.
Kuigi
enamik inimesi ei teadvusta nende olemasolu, vastutavad peenväljendusvahendid
tervise ja heaolu säilitamise eest ning annavad inimolendile võime luua oma ehe
identiteet ja osaleda rõõmuga kõikides tegevustes, mis on seotud eluga Maal.
Peale nende väljendusvahendite on peenväljas ressursiväljad ja
peenenergiasüsteem.
Ressursiväljad on tohutud praana
ja teadvuse väljad, mis läbivad sinu peenvälja. Need on sinu peenvälja kõige
suuremad osad ning toimivad ühenduslülina iga inimolendi ja Universaalse
Teadvuse kui tervendamise allika vahel. Ressursiväljad toidavad sinu energia ja
teadvuse väljendusvahendeid, samuti sinu peenvälja teisi elundeid (tšakraid, meridiaane, aurasid jne) ning varustavad sind praana ja teadvusega, mida sul on vaja tervendamiseks keha,
hinge ja vaimu tasandil.
Peenenergiasüsteem hõlmab tšakraid
ja tšakravälju, meridiaane, auravälju ja väiksemaid
energiakeskusi, mis paiknevad hajutatult kogu sinu peenenergiasüsteemis.
Tšakrad on pöörised, mis saadavad praanat
läbi sinu peenvälja. Igal inimesel on 146 tšakrat,
mis vastavad 146 mõõtmele füüsilises ja mittefüüsilises Universumis. Kolmteist
kõige tähtsamat tšakrat paiknevad sinu keharuumis
(mittefüüsilise Universumi ruumis, mis läbib sinu füüsilist keha).
Meridiaanid on energiavood, mis ühendavad sinu tšakraid peenvälja ja füüsilise kehaga. On kümme peamist
meridiaani ja tuhanded väiksemad meridiaanid hajali sinu peenväljades.
Auraväljad on munakujulised praana
ja teadvuse väljad, mis ümbritsevad sinu peeneid väljendusvahendeid kõikides
füüsilistes ja mittefüüsilistes mõõtmetes. Neil on kaks osa: sisemine õõnsus,
mis on praana ja teadvuse hoidla, ja pinnapiir, mis
eraldab sinu sisekeskkonda väliskeskkonnast.
Väiksemad energiakeskused on energeetilise aktiivsuse
keskused, mis paiknevad hajutatult sinu peenväljas. Tähtsamad väiksemad
energiakeskused paiknevad kätes ja jalgades. Väiksemad energiakeskused toetavad
tšakraid ja meridiaane, hõlbustades praana liikumist läbi peenväljade ja füüsilise keha.
Järgnevatel lehekülgedel vaatleme põhjalikumalt nii sinu
peenvälja kui ka peenenergiasüsteemi. Praegu on oluline teada kaht asja.
Esiteks, samal moel nagu elektrivõrk varustab energiaga kodusid ja kontoreid,
saadavad sinu ressursiväljad ja peenenergiasüsteemi elundid (tšakrad, meridiaanid, auraväli ja väiksemad
energiakeskused) edasi kogu energia ja teadvuse, mida sinu
peenväljendusvahendid ja füüsiline keha vajavad terveks talitluseks ning
tervenemiseks keha, hinge ja vaimu tasandil.
Teiseks, et saada kasu kogu teadvusest ja tervendavast
energiast, mis on sinu käsutuses ─ ja neid efektiivselt kiirata ─,
tuleb leida jõukeskus sinu füüsilises kehas ja peenväljas.
Jõukeskuse leidmine
Jõukeskus sinu
füüsilises kehas toob sinu teadvuse tagasi keharuumi, kuhu see kuulub (keharuum
on ruum, mille hõivavad sinu füüsiline keha füüsilises plaanis ja
peenväljendusvahendid peentasandil). Jõukeskus peenväljas toob sind välja
minevikust ja tulevikust ning hoiab kindlalt keskendununa igikestvas
praeguses hetkes, mis on ainus koht, kus vaimne tervenemine võib toimuda. Kahe
jõukeskuse ühendamisel saab sinust kanal enda ja maailma tervendamiseks.
Tantrismi ja taoismi meistrid olid esimeste hulgas, kes
mõistsid, kui oluline on jääda keskendunuks mõlemale jõukeskusele. Nad õpetasid
oma õpilastele, et kui teadvus jääb tervendamise ajal füüsilisest kehast ja
peenväljendusvahenditest ettepoole, langevad nad välja igikestvast
praegusest hetkest ja asetuvad tulevikku. Ja kui teadvus jääb tervendamise ajal
peenväljast ja füüsilisest kehast tahapoole, langevad need välja igikestvast praegusest hetkest ja asetuvad minevikku. Need
algteadmised kinnitasid tantristidele ja taoistidele,
et efektiivseks tervendamiseks on oluline keskenduda vahetult füüsilisele ja
peenele jõukeskusele, sest tervendamine toimub alati igikestvas
praeguses hetkes.
Sa võid jõuda oma jõukeskuseni kõigepealt füüsilises
kehas, keskendudes hara’le, ning
seejärel peenväljas, kasutades standardmeetodit. Seejärel võid sa nende
funktsioonid ühendada, kasutades praana
ühendamise mudrat. Praana
ühendamise mudra ühendab energiavoolu ja teadvuse,
liites need ning hoides sind keskendunu ja tugevana.
Füüsiline keskus (hara)
Hara
paikneb neli sõrmelaiust nabast allpool ja umbes 2,5 cm selgroost eespool. Jaapani keeles tähendab sõna hara kõhtu. Hara’t seostatakse sageli
teise jaapanikeelse sõnaga tanden.
Tanden tähendab
“eliksiirivälja”. Hara’t
võib seega mõista kui kohta sinu füüsilises kehas, kust sa leiad elueliksiiri.
See on ka koht, kus sa võid jõuda oma jõukeskuseni füüsilises kehas.
Enamik lääne inimesi ei ole hara
tähtsusest teadlikud. See on üks põhjus, miks nii paljudel inimestel ei ole
elujõudu ja tervendavat väge, mis on neile kättesaadav. See selgitab ka, miks
nii paljud inimesed ei ole tasakaalus ja miks nad on õlgadest veidi kõrgemalt
justkui üles riputatud ja kõlguvad nagu nukud. Nende
füüsiline keha ja kehahoiak viitavad faktile, et hara
kasutamine ei kuulu nende igapäevaellu.
Probleeme, nagu halb kehahoiak, krooniline lihaspinge,
mis tõkestab praana voolu läbi peenvälja,
kokkusurutud ja väänatud selg, kokkusurutud siseelundid
ja vereringehäired, võib otseselt seostada sellega, et tasakaalukese on õlgade
juures, mitte hara’s.
Kui sa ei ole keskendunud jõukeskusele oma füüsilises
kehas, võivad tekkida lisaprobleemid. See võib tekitada pingeid liigestes ja
sidemetes. See võib aidata kaasa mentaalse ja füüsilise väsimuse, isegi
depressiooni tekkele.
Niisiis, mida võib hara
pakkuda? Väga palju. Jõudmine jõukeskuseni hara’s
annab sulle jõudu, tuues sinu teadvuse tagasi füüsilisse kehasse. See ühendab
energia ja teadvuse keskused sinu kõhus keskustega südames ja peas. Sinu
suguelundid saavad rohkem toitu ja nende talitlus paraneb. Vabastades energia
kõhus, pääsed paremini ligi oma sügavamatele tundmustele ja tunnetele. Kõige
lihtsam viis jõuda jõukeskuseni hara’s on
sooritada tehnikat, mida nimetatakse hara-hingamiseks.
Harjutus: hara-hingamine
Hara-hingamine on iidne
tehnika, mida kaugetes idamaades on praktiseeritud sajandeid. See on mõeldud
selleks, et aidata inimestel leida jõukeskus füüsilises kehas ja ühendada
omavahel füüsilise keha funktsioonid. Kui sa tunned, et oled oma kehast
võõrandunud või tühi ja vajad sisemist jõudu, oled ärritunud või üle koormatud,
hirmunud või vihane, siis toob hara’sse
hingamine sulle leevendust.
Sa võid sooritada hara-hingamist
mis tahes asendis, kui hoiad selja sirge. Praegu soovitan ma sul hara-hingamist teha selili lamades. Kui teed
edusamme, võid hara-hingamist sooritada
istudes või seistes.
Kõige parem on
alustada hara-hingamist, käsivarred külgedel,
peopesad ülespoole ja sõrmed lõdvalt sirutatud. Silmad peaksid olema suletud,
lõug hoia lõdvalt, et suu saaks mugavalt veidi lahti vajuda. Selles asendis
olles hakka sügavalt läbi nina hingama, tee seda kolm kuni neli minutit.
Seejärel vii tähelepanu hara’sse, mis asub
neli sõrmelaiust nabast allpool.
Kui sa oled suunanud
tähelepanu hara’le, siis esimese asjana märkad
vibratsiooni. Veidi hiljem hakkad kogema aistinguid, mis lähtuvad sellest
elutähtsast punktist. Sa võid tunda soojust, kihelust ja/või tukslemist,
jahedust või survet. Ükski neist aistingutest ei peaks panema sind muretsema;
need kõik on normaalsed.
Oluline on märkida,
et hingamine on tähtis praana allikas. Iga
hingetõmbega siseneb praana sinu peenvälja. Praana vibreerib ja koostoimes hara’ga
tekitab resoneeruva vibratsiooni, mis aktiveerib praanat veelgi.
Jätka sügavat nina
kaudu hingamist kaks kuni kolm minutit. Pärast kahte kuni kolme minutit hinga
viieni lugedes läbi nina sisse. Sisse hingates tunneta, et hingad hara’sse. Mõju suurendamiseks kujutle, et voolav
vedelik täidab selle elutähtsa punkti energia ja valgusega. Hoia viieni lugedes
hinge kinni, keskendades samal ajal tähelepanu hara’le.
Hingepeetuse ajal hakkad tundma, et hara
muutub soojaks ja sinu tasakaalukeskus nihkub sellesse elutähtsasse punkti.
Kui oled viieni
lugedes hinge kinni hoidnud, hinga viieni lugedes suu kaudu välja.
Väljahingamine ja sellele järgnev sissehingamine ei
tohiks olla eraldatud. Ainult hingepeetuse ajal ei ole rütm tavapärane.
Soorita seda
harjutust kaks kuni kolm korda nädalas umbes kahekümne minuti vältel. Kui saad hara-hingamise selgeks, tood jõukeskuse oma
füüsilisse kehasse tagasi. Ja sa rohkendad energiat, mis sul tervendamiseks on.
Vajadusel korda harjutust.
Peenenergiakeskus
Nüüd, kui sa oled õppinud hara’le
keskenduma, oled valmis võtma kasutusele jõukeskuse oma peenväljas. Selleks
sooritad sa harjutuse, mida nimetatakse standardmeetodiks. Standardmeetodile
kulub umbes kakskümmend minutit. Esimeses osas lõdvestad sa oma füüsilise keha
suuremad lihasgrupid neid pingutades ja lõdvestades. See aitab sul meelt
vaigistada, vabastades jääkpinged ja energia, mis on kinni pinges lihastes.
Teises osas kasutad sa peenväljale keskendumiseks kavatsust.
Oluline
on märkida, et selles harjutuses toimib sinu kavatsus sarnaselt arvuti
tarkvaraprogrammiga. Nii nagu tarkvaraprogramm annab arvutile käsu täita teatud
ülesanne, annab kavatsus sinu ehedale meelele käsu pöörata meeleelundid
sissepoole.
Meeleelundid on sinu meeled, mis koguvad füüsilist
teavet, samuti sinu teised, mittefüüsilise teabe saamise vahendid, nagu intuitsioon.
Kui sa kasutad oma kavatsust õigesti ─ ilma ennast jälgimata, liigselt
püüdmata, segamata kavatsust meeleolude ja endas kahtlemisega ─, pöördub
sinu taju iseenesest sissepoole.